Parkourradan voi tehdä sisälle tai ulos. Tarkoituksena olla mahdollisimman vähän kosketuksessa lattian tai maan kanssa. Radalla voi olla esimerkiksi seuraavanla​isia tehtäviä:

  • Pukkihyppy: korkean esteen yli käsillä ponnistaen suoraan yli tai kiiveten esteen päälle ja hyppy alas
  • Rotkon ylitys: tuolirivi tai penkit vastakkain n. 1m päässä toisistaan, liikkuminen vaakatasossa kylki edellä sivuttain, kehoa jännittäen jalat toisessa
  • penkissä ja kädet toisessa penkissä
  • Vuorten ylitys: tuolit peräkkäin ja kuljetaan niiden yli
  • Krokotiiliveto: päinmakuulla penkin päällä käsillä eteenpäin vetäminen
  • Ilmahypyt: pehmeältä tyynyltä hyppy trampoliinille, muutama tramppahyppy, hyppy takaisin pehmeälle tyynylle lattialle
  • Delfiinisukellus: naru kiinnitetty noin 1½ m korkeuteen, johon on kiinnitetty vanne, sukelletaan vanteen läpi hyvin pehmustetulle alustalle
  • Tarzanin liaani: yhden köyden tai renkaan varassa mahdollisimman vauhdikkaasti lennetään ilman halki ja voi kokeilla myös juoksua​ seinää pitkin ylöspäin
  • Parkourjuoksu: juostaan mahdollisimman lujaa kohti hyvin patjoitettua seinää ja yritetään koskettaa 2-3 m korkeudessa olevaan pistettä seinässä
  • Seinäkiipeily: puolapuissa sivuttain liikkuminen ja lopuksi hyppy alas

Yhteystiedot

Leppäsillan päiväkoti, Espoo

Hae tai valitse kategoria…

Et ole vielä rajannut hakutuloksia. Käytä ylläolevia valintoja rajataksesi hakua.

Jokaisella lapsella tulee olla päivittäinen mahdollisuus liikkumiseen ja liikkumisen iloon

Valtakunnallisen Ilo kasvaa liikkuen -ohjelman tavoitteena on mahdollistaa jokaiselle lapselle päivittäinen mahdollisuus liikkumiseen ja liikkumisen iloon aktiivisessa toimintaympäristössä. Ohjelma on rakennettu yhteistyössä laajan asiantuntijaverkoston kanssa.

Copyright 2018 © LIKES. All Rights Reserved